Søvn

Hvordan du optimerer din søvn

Hav en fast søvnrytme, eller kør circadian rytme. 

Brug Blue light blokning glassets, hvis du om aftenen ser TV eller kigger på din mobil. Blåt lys er med til at forringe din søvn. Blue light blokning glassets er en fremragende måde på at nedbringe den negative effekt blåt lys fra TV og mobiler har på dig. 

Kør nogle ritualer den sidste time før sengetid for at sætte dig selv og dit sind i ro. Eksempelvis kan du læse en bog, meditere eller lignende. Har du stresset igennem dagen og haft en hektisk hverdag, er det vigtigt, at du kan koble af.  

Undgå at se et ekstra afsnit af din favorit serie. Find en fast rytme, der hjælper dig med at gå i seng, når du bør sove. 

Undgå koffein efter kl 17. Koffein har en lang halveringstid og tages det for tæt på aftenen, kan det ødelægge din søvn. 

Kosttilskud du kan bruge en times tid før, du går i seng, kan f.eks. være Halcyon fra TrainedByJP. Det er et supplement til at hjælpe dig med at koble af, slappe af og afstresse om aftenen. 

Lige inden du går i seng, kan du tage et klinisk dokumenteret søvnprodukt som Dream sleep, der aktiverer din egen produktion af melatonin. Den vil både få dig i søvn hurtigere, længere og dybere. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *